söndag 22 maj 2011

Funderingar

Jag tycker om att fira speciella tillfällen. Jag vill på något sätt markera att något bra har hänt. Även om jag och min sambo är helt urusla på att fira årsdagar och sådant så tycker jag att det vore trevligt. En födelsedag är inte på riktigt om den inte firas på ett eller annat sätt.
Ju fler tillfällen man firar desto trevligare blir ju tillvaron. Det blir lite som att man tar tillvara på de speciella saker som händer om man firar dem. Något att fästa minnet vid så att säga.
Nu vill jag fira min examen. Jag vet att vi gjort det på några vis tidigare. Vi firade med en fest när alla slutade i Pite, jag fick examenspresent av familjen efter mitt c-arbete i musik blivit godkänt (ska utnyttja den presenten i veckan), men nu har ju mitt riktiga examensbevis anlänt. Det som verkligen markerar slutet av mina studier.
Vill köpa mig en ordentlig examenspresent, men jag vet inte riktigt vad jag ska välja. Hur mycket pengar ska man egentligen lägga på en present till sig själv? Särskilt när min ekonomi ser ut som den gör...
Jag vet egentligen vad jag skulle vilja ha. Men dels är det lite pinsamt att erkänna, dels kostar den väldigt många pengar. Ska försöka komma på något i en mer lagom prisklass.


Nu ser det ut att vara kväll på bilden, men det var tidigare idag. 
Tyckte det blev så härlig stämning i bilden.

//Ett litet rött paket

Inga kommentarer: