måndag 16 maj 2011

Mode

Det skrevs ju mycket för ett tag sen om det där med att använda tights som byxor och hur pass rätt/fel det var. Många ansåg/anser ju att det är hur fult som helst och jag tycker nog att de har rätt till viss del. Jag tycker tights hör ihop med ett längre linne/tunika. Träningstights kan man ha med kortare linne, men inte annars (tycker jag alltså).
Men något som är hundra gånger värre och som jag ser alltför ofta bland yngre flickor (13-17 år) är strumpbyxor som byxor! Hur tänkte de? De har linnen/klänningar som knappt täcker rumpan och så nylonstrumpor till det. Och då menar jag inte de heltäckande strumpbyxorna som är bra att ha på vintern, utan tunna genomskinliga sådana. Har till och med sett flickor som endast har string under (och när man sett att de har det så har det ju gått för långt). Vad jag kommer ihåg så skulle jag har dött av skam om jag hade visat rumpan för hela skolan när jag var i den åldern. Eller är detta bara jag som håller på att bli gammal och inte förstår mig på ungdomen av idag?

//Naked

Inga kommentarer: