lördag 7 maj 2011

Guld

Idag har jag lyckats hitta en bättre beskrivning av min hårfärg. Guld. Vackert va?
Vi har ju en del speglar på jobbet så jag har haft möjlighet att studera hur mitt hår ser ut i olika ljus (och bli förvånad varje gång jag såg mig själv i mycket ljusare hår än vad jag förväntat mig).
Guld och honung är ord som passar bra. Orange är inte alls lika passande faktiskt. Och det är ju tur det eftersom guld och honung låter mycket finare än orange.


Annars då? Helgen består inte av så mycket mer än jobb faktiskt. Jag är ensam hemma så jag tar det mest lugnt när jag inte är på jobbet. Tittar på film och sånt.

Var egentligen sugen på att bleka slingor ikväll igen för att se hur ljust det skulle bli då. Jag är ju ute på ett litet mission här. Vill se hur ljust jag kan få håret utan att det ser helt fejkat ut. Men dels hade jag inte möjlighet att köpa ni blekning och dels så var det väldigt jobbigt att peta ut alla slingor ur hättan själv. Kanske får flirta med sambon för att få lite hjälp nästa gång.

//Honey, honey