torsdag 1 oktober 2009

Vintern närmar sig

Häromdagen berättade min far att dom började få höst där nere hos dom.
Ojdå, tänkte jag. Det var ett tag sen vi fick höst.
Sverige är ett avlångt land...
Här har löven snart lämnat träden helt och vantar är ett måste när man cyklar till praktiken på morgonen. Idag är det till och med nollgradigt.
Jag gillar inte hösten, men eftersom jag inte har några täckbyxor är det väl lika bra att snön stannar borta.

Igår åt någon surströmming i sin lägenhet i min trappuppgång. Elakt. Man äter inte surströmming när andra människor tvingas leva med stanken. Jag trodde det var Kappa, men stanken fanns bara i vårt trapphus, så alltså har jag en egoistisk granne...

//Ooo child

1 kommentar:

syster fia sa...

Nåväl, rätt kallt här med imorse. Jag fick skrapa rutorna på bilen imorse! Och vi har letat fram fingervantar, tjocktröjor och överdragsbyxor till den lille.