onsdag 21 oktober 2009

Kallt

Frosten glittrar på de löv som är kvar.
Det bildas rök när man andas.
Vantar och mössa rekommenderas.
Och allt detta innan man ens klivit ut från lägenheten...
Det är riktigt kallt i min lägenehet. Låg och huttrade under täcket innan jag tog mod till mig att kliva upp. Jag måste nog börja sova med flanellpyjamas och dubbla täcken om jag ska överleva en månad till i lägenheten. Kommer inte ihåg att det har varit så här kallt så här tidigt dom andra vintrarna...
Har svept en kopp varm choklad, så nu känner jag mig lite varmare. Dags att trotsa all logik och cykla ner till praktiken i halkan.

//Du är den ende

4 kommentarer:

syster fia sa...

Hmm... vad har hänt med dina blommor? Om det nästan inte är några löv kvar på dem menar jag. Och blir det rök av utandningsluften redan inne bör du nog kolla med din hyresvärd. Någon måtta får det vara.

:-P

Åsa sa...

Jadu, kylan kommer åt även blommorna :)Jag överdriver då definitivt inte.

jlindbergh sa...

Vilken poetisk inledning på det där inlägget. Jag spinner vidare...
"Frosten glittrar på de löv som är kvar.
Det bildas rök när man andas.
Varma vantar blir händers försvar,
man kan också hålla varandras.
En tid på året då man behöver någon nära,
då är det dags att flytta ihop med sin kära."

Åsa sa...

Så söt du är min älskade :)