måndag 19 oktober 2009

Jag ska köpa vingar för pengarna

Allt blir inte riktigt som man tänkt sig.
Tanken för kvällen var: Lania klippa peruker, Stina och jag syr baddräkt och vingar.
På grund av sjukdom, ingen Stina.
På grund av dålig planering från oss fick jag sitta modell för den första peruken innan några av gossarna kunde göra oss sällskap.
På grund av att jag absolut inte hade lust att sy fladdermusvingar hjälpte jag Lania med att klippa peruker, vilket ju gjorde att det gick lite snabbare iaf.
På grund av sjukdom låg det helt plötsligt två halvdöda i min soffa.
På grund av det fick jag klippa sista peruken själv.
På grund av det satt jag och sydde fladdermusvingar till klockan halv tolv på natten.
På grund av allt detta har jag begynnande huvudvärk och är otroligt trött.

Orkade inte ens bli arg när all min svarta tråd tog slut. Då förstår iaf mor, systrar och Johan hur illa det är...

Bilder på spektaklet kanske jag orkar lägga upp imorgon.

//Och flyga ut över ängarna

1 kommentar:

syster fia sa...

Vilken titel får denna Batman-film då? Batman sings??? ;-)

Nåväl, dåliga skämt kanske ändå kan få höstmörkret att skingra sig aldrig så lite?