tisdag 27 oktober 2009

Storasyster ser dig

Internet är en underbar uppfinning.
På grund av Facebook har jag bättre koll på vad som händer i min lillasysters liv.
På grund av Skype har jag bättre koll på hur mycket min storasysters mage växer och Nilas kan få privatlektioner i musik när jag spelar "futarr" med honom.
Visst, jag borde prata mer med min lillasyster i telefon och all denna digitala kontakt kan inte ersätta den personliga, men nu är det så att jag har valt ett liv en herrans massa mil från resten av min familj. Jag njuter av den kontakt vi kan ha och ju lättare det blir desto bättre.
Om det bara blir maktskifte nästa år så kanske möjligheten till en Norrbothniabana blir aningen större och tänk då hur norra delarna av Sverige skulle öppnas upp. Möjligheterna till personlig kontakt skulle vara så mycket större och Nilas skulle kunna ta privatlektioner med mig In Person. Ah, vilken dröm. Ynka sex, sju timmar på tåget, sen vore man hemma...

//Chu chu train chuckn' down the tracks

1 kommentar:

Maja sa...

jag förstår varför du vill ha datorn... den skriker "åååsaaa, kom och kööööp miiiiig!"

och jag håller med, facebook är ett väldigt lätt sätt att hålla koll på dig ;P