lördag 11 december 2010

Spice up your life

Vilken spelning det var i går! Sånginsatserna var kanonbra, bandet var utmärkt och dansen satt som en smäck. Jag hade otroligt roligt tillsammans med Stina. Vi var båda väldigt imponerade över hur bra det var. Helt klart en av de bästa spelningarna jag sett på Kåren i Pite.

Men vad har hänt med de som går på Kåren i Pite? Temat för gårdagen var ju 90-tal, men det var nästan ingen som hade klätt ut sig. Förutom jag och Stina var det kanske tre-fyra till. Förr i tiden kunde man ju räkna med att 90% av de som kom till Kåren en temakväll hade gått in för det helhjärtat. Det var helt klart bättre förr.

Men som sagt, jag och Stina hade roligt för oss själva. Vi kände inte så många som var där och vi var inte där speciellt länge, men enda anledningen till att vi gick dit var ju spelningen och den var ju helt klart värd besväret.

Idag har jag varit mycket trött på jobbet. Fick jobba en timme längre än beräknat och höll på att dö av hunger, men jag fick lov att springa till Max och köpa med mig mat, så jag överlevde ändå. Fick erbjudande om att jobba imorgon också, men jag sa faktiskt nej. Första gången jag gör det. Kändes väldigt jobbigt eftersom jag verkligen behöver pengarna, men jag måste plugga imorgon. Uppsatsen skriver inte sig själv och textanalysen måste göras till på tisdag. Ska ju ändå jobba tis-torsdag den här veckan så jag har inte speciellt mycket tid för plugg då...

//I think bad thoughts

2 kommentarer:

Lania sa...

Helgalet! Vad har hänt med Kåren? Inte så att det har varit många temafester den senaste terminen... Jag är djupt besviken. Önskar att jag hade varit där och fått ful-klä-ut-mig med er. Puss!

Åsa sa...

Önskar också att du hade varit där.
Puss!