torsdag 23 december 2010

Jäkt

Blev inte så mycket mer pluggande gjort igår. Det tog ju lite tid det där med att boka hemresa (pottsork-länstrafik) sen skulle det packas, diskas, ätas och andra små bestyr. Hade en tanke om att hinna läsa nåt kapitel i lingvistikboken idag, men jag prioriterade jobb-sökandet istället. Så nu är det bara att hålla tummarna.

Nu tror jag allt utom handbagaget ska vara packat. Jag hoppas att allt är med, men är det inte det kan jag ju inte göra så mycket åt det eftersom jag inte har plats för mer packning. Det är ändå två väskor och en handväska.

På nyheterna har de hela morgonen pratat om att idag är Sveriges största resdag. Ungefär alla reser idag. Jag har ju egentligen dåliga erfarenheter av att resa den 23:e december, men vad har man för val ibland?

Min mor har underrättat mig om att det ligger ett paket och väntar på mig på posten hemma. Det är världens bästa Joel som gjort sig besväret att skicka paket till mig. Gissa om jag är nyfiken! Och jag som inte kommer hem förrän på måndag...

//Nyfiken i en strut

Inga kommentarer: