måndag 13 december 2010

Fin fina vänner

Ibland träffar man fina människor i livet. Sådana som man känner sig riktigt lycklig lottad över att man lärt känna. Tyvärr försvann ju en hel drös sådana människor från min närhet för nästan 7 månader sedan, men som tur är dök det upp nya också.

Genom att börja läsa Engelska fick jag en klass. Något jag saknat sen första året på Musikhögskolan. Det har varit underbart! Det är skönt att ha ett helt gäng med människor som har samma lektioner, kan hjälpa till med uppgifter och tentor och som man kan snacka skit med mellan (och under) lektionerna. Idag hade jag sista lektionen tillsammans med denna klass. På torsdag har jag ett uppsatsseminarium, men då träffar jag bara fyra av dem.

Har träffat flera mycket fina människor som jag verkligen hoppas kunna hålla kontakten med. De som bor i Lule brukar ju ses på Bishops ibland och jag hoppas på att bli inbjuden till dessa kvällar även nästa år. Sen har jag ju en del Pite-resor kvar på mitt busskort också, så jag kan ju åka och träffa de fina flickorna där också. Plus att jag alltid kan åka upp till Universitetet, äta lunch med dem och höra dem beklaga sig över pedagogiken.



Titta vilken fin tändare jag fick att tända mina ljus med (den är knallrosa).
Fick den av två fina Pite-flickor.



Nåja, inte världens bästa bild. Men jag blev världens gladaste när jag fick den...

//When the rain starts to pour

1 kommentar:

Jess (the mess) sa...

Söta, söta Åsa!