onsdag 8 december 2010

90-tal

På fredag ska jag gå på Spice Girls-konsert på Kåren i Piteå.
Det var sjukt länge sedan jag var där och jag har en jobbig känsla av att jag inte kommer känna en kotte förutom Stina som jag ska dit med och så Evelina då förstås, men hon står ju på scen så hon räknas inte.
Jag ser verkligen fram emot spektaklet och jag hade mer än gärna varit med, men näst bäst är ju att stå i publiken och skaka rumpa.
Problemet är bara: vad ska jag ha på mig?
Jag önskar jag tänkt på det när jag var hemma, men jag hade inte ens reflekterat över att det var en tema-kväll förrän Stina påpekade det när jag redan kommit hem till Lule. Hemma hade jag ju bara kunnat rota i mammas gömmor och bland min och systers gamla kläder, men nu står jag helt handfallen.
Har googlat lite och hittat en bild som förekommer så fort man söker på 90-tal och det är denna:


Tror jag ska försöka hitta ett par jeans som sitter sådär på Kupan imorgon. Förhoppningen är att det ska gå att hitta. Sen kanske jag måste hitta en gammal stor t-shirt där också, eller får man ha ett tajt linne om man ska vara 90-tal?

Nu blir det lite träning. Har inte hunnit klart med uppsatsen utan sitter just nu i en knipa. Jag har för mycket text så jag måste korta ner det jag skrivit idag ganska rejält. Usch, har ingen lust.

//When you're feeling sad and low

3 kommentarer:

syster fia sa...

Inget tajt linne inte. Pösig t-shirt (gärna sådär gråmelerad och kanske med en oknäppt väst över?) och glöm för all del inte bälte/skärp!!

eddy sa...

ååå!! älska beverly hills! min allra första cd-skiva var faktiskt soundtracket från beverly hills... jag måste varit både deras största och yngsta fan

Anonym sa...

skärp dig