måndag 6 december 2010

Himmelsk

Kan man vara kär i en tröja? Jo, det kan man nog, för det är vad jag är.
Igår tog jag det stora steget och köpte mig en Houdinitröja. Efter lite velande och en rådfrågad kund bestämde jag mig för den grå. Den lila får vänta. Det var ju trots allt den grå jag föll för först.
Och den är himmelsk! Jag tror inte jag haft en så skön tröja förr. Skulle vilja bo i den, men den är så varm att jag måste ta av den ibland.
Är orolig att den inte alls kommer vara lika skön efter första tvätten (ni vet som college-tröjor), men då kommer den i alla fall vara lika snygg och säkert ganska skön ändå.

Annars då? Jo, vi har praktik den här veckan. Är på samma ställe som förra gången och en vecka känns löjligt. Min bestämda uppfattning är att: lärarna erbjuder oss att få åka till London för att hälsa på på en skola, men universitetet vägrar betala för resan så alla måste betala själva. Eftersom inte alla har råd med detta måste de hitta på något som fattiglapparna som måste stanna i Luleå ska göra och då skickar de ut oss på praktik eftersom vi då stör någon annan och inte dem.

Tur att det snart är slut på den här skol-skiten.

Har bokat biljetter till hockeyn på torsdag. Sista hemma-matchen innan jul-uppehållet och jag hoppas verkligen att matchen blir bra och att inga bråkstakar bland AIK-fansen orkar ta sig upp till Lule.

Jag och ett gäng kompisar (och min sambo) har börjat med en utmaning. Inom sex veckor ska vi kunna göra tvåhundra sit-ups. Vi har tagit hjälp av den här sidan och vi hoppas alla att vi kommer ha tvättbräda innan detta är slut...(?)

//Don't stop

Inga kommentarer: