onsdag 22 december 2010

Ledighet?

Jag tror jag har fallit i fällan. Den fälla som kallas alla-andra-som-studerar-har-åkt-hem-till-mor-och-far-och-sådeles-tagit-ledigt-från-pluggandet-så-gör-det-du-också. Inte bra.
Men jag har klurat lite på uppsatsen (klurandet bestod i att klura ut vad min lärare menade med de kryptiska kommentarerna på vad hon tyckte skulle ändras) och det känns som att den snart är klar. Min lärare måste bara räta ut två frågetecken så är allt löst sen.

Har även varit ut i kylan och julhetsen för att fixa det sista. Var tvungen att hitta några små saker till ett julklappsspel som vi ska spela i Skellefte.

Imorgon far vi söderut. I slutet av helgen åker jag ännu längre söderut. Jäklar vad med packning det blir när man ska ha med sig alla paket. Jag är lite glad över att jag inte ska på skidlärarutbildningen i januari, då hade jag ju varit tvungen att ta med skidor, pjäxor, hjälm, ryggskydd och allt sånt där.

Idag vid ett litet samtal kom jag att tänka på att ibland blir man straffad för att man sa som man tyckte. Tyvärr är det så att folk inte vill lyssna och att man blir syndabocken i det hela. Vad många inte förstår är att ingen skulle blivit lyckligare än jag om jag hade haft fel...

//Sånt är livet

Inga kommentarer: