lördag 4 december 2010

Samvetet

Jobb, jobb, jobb. Hela helgen.
Jobbade igår, jobbade idag och ska jobba imorgon. men jag njuter av att veta att jag kommer få lön i januari. Det kommer behövas.

Nu har jag börjat fundera på om jag är värd en tidig julklapp från mig själv. Är grymt sugen på att införskaffa mig en sån. Men frågan är vad samvetet säger. Idag berättade jag för Johan om min plan. Och är det någon som kan ge mig dåligt samvete så är det han. Men han sa: "Du kanske är gladare i januari om du har en Houdinitröja:" Det har han ju rätt i. Han frågade även om jag vågade köpa en sån innan jul eftersom jag har önskat mig en sån. Men skulle jag råka få samma kan jag byta till nån av de andra Houdinitröjorna jag vill ha, eller till byxorna. Nemas problemas.

Imorgon ska jag nog peppa mig själv med en julklapp. Tänk om det ger mig lite julstämning? Vore kanske trevligt...

//Här kommer ett hundår till

Inga kommentarer: