måndag 8 november 2010

Varma fossingar

Jag är less på att ha halvdana vinterskor som är mer snygga än praktiska och mer billiga än hållbara. Jag vill hålla mig varm om fötterna och jag vill ha ett par skor som håller (mina nuvarande håller på att falla isär och håller inte värmen speciellt bra om det blir kallare än -10)
På vägen hem från jobbet/skolan går jag förbi Hägglunds och de har kängor från Sorel. Riktiga vinterskor som jag verkligen tror skulle hålla mina fossingar varma genom hela den kalla norrländska vintern. Problemet är ju såklart att de finaste är svinigt dyra. De översta har jag inget pris på, men gissar på att de ligger på ca 1800:-. De på bilden under (mina favoriter) kostar 1799:- här.



Men ekonomisk som jag är har jag hittat ett par som inte är fullt så dyra. Dock är de fortfarande för dyra för att jag ska ha råd med dem. Någon som vet var jag kan hitta fina, varma, hållbara vinterskor runt hundralappen? Dessa kostar i alla fall 795:- här och är av märket Timberland.



//Hey, I put som new shoes on

Inga kommentarer: