torsdag 25 november 2010

Igår och idag

Igår anlände jag i fäderneland. Sov extremt dåligt på tåget, så det var en trött moster som dök upp i det grå huset, men jag var tydligen efterlängtad i alla fall. Dagen spenderades just där tillsammans med pojkarna och Syster. Jag och lillprinsen bakade chokladbollar och det var allmänt mysigt. Åkte hem till mor och far på eftermiddagen för att få ta igen lite sömn, sen efter vi ätit middag var det bara att åka tillbaka till det grå huset för att agera nattningshjälp åt Freddan. Lillprinsen somnade med sin hand i min. Underbart!

Nilas och mina chokladbollar:


Idag har jag följt med far för att såga ner en adventsgran vid Dellens strand. Det var inte varma vindar som blåste där kan jag säga. Efter en snabb barnvaktssväng i det grå huset åkte jag in till stan för att träffa Fina Lina som skulle köpa ett tält. Dum som jag är trodde jag hon menade bokstavligen. Glömde att gravida kvinnor talar ett konstigt språk... Trevligt var det i alla fall. När vi sa hejdå insåg vi att hon kanske kommer ha en bebis nästa gång vi ses. Galet!
Kvällen spenderades hos mor och far tillsammans med hela familjen. Joar somnade i min famn. Hur kan jag ha en sådan tur?! Han somnade dessutom till Hoffmaestro-dvd:n samtidigt som jag nynnade med i The Storm och Nilas satt som klistrad vid tv:n för att se små glimtar av Joel. Ibland är livet fint.

//Laaa lala la laa la la lala la la la la

Inga kommentarer: