fredag 19 november 2010

Lule-Timrå

Det är mycket roligare att se hockey när Lule vinner...
De sista tio minuterna av matchen var riktigt spännande. Timrå ledde med 3-1 och Lule kämpade hejvilt. Vid full tid stod det 3-3. Sudden alltså, mina nerver är inte gjorda för det. Särskilt inte när Lule spelar 3 mot fem. Ett litet bråk i slutet av tredje perioden resulterade i två utvisningar för Lule. Riktigt synd. Särskilt med tanke på att det var precis när dessa två släppts ut ur utvisningsbåset (men inte hunnit fram för att hjälpa till) som Timrå sköt in pucken som gav dem 4-3. Första förlusten på hemmaplan för Lule den här säsongen. Hoppas de inte gör det till en vana... På tisdag hoppas vi på vinst igen. Jag kommer inte kunna se matchen, men det gör inget för då är jag på tåget som ska ta mig till familjen!

 Busarna i utvisningsbåset:

Allt som allt var det roligt att gå på hockey igen. Stämningen på arenan är magisk och jag längtar tills jag har råd att gå nästa gång.

//Slentbjenn

Inga kommentarer: