söndag 21 november 2010

Livförsäkring

Jag borde verkligen hålla mig borta från att gå in i sportaffärer. Men idag hade jag och sambon lite tid att fördriva inne i stan innan vi for ut till Storheden och det finns inte så många pojk-affärer. Stadium blev det.
Jag föll för den här hjälmen på direkten (jag tror ni förstår varför) och dessutom satt den jättebra på mig. Första hjälmen som ser bra ut på mitt gigantiska huvud. Så in i bomben synd att det råkade vara en märkes-hjälm. Priset är ju därefter. Men om Tomten läser detta: Du kan väl be dina tomtenissar tillverka en sån här till mig? Då blir det ju inte så dyrt.

Jag brukar påpeka för folk som tycker att hjälmar är dyra att det är en billig livförsäkring, men ändå 1099:- är lite i saftigaste laget. Märket är Poc. Så jäkla snygg är den i alla fulla fall och den satt ju så bra på mitt huvud!



Mor: Det finns en Gneis-butik här i stan. Vågar jag gå in och kika tror du?


//Huvud, axlar, knä och tå

1 kommentar:

mamma sa...

Gå in och kolla du. Det kan alltid vara bra. Läste i en annons att den var smal i modellen, kommer inte ihåg vad det gällde men kolla du. Förstår varför du gillade hjälmen.Puss