onsdag 10 november 2010

Läsa

Idag ska jag läsa. Först och främst ska jag läsa ett kapitel ur How Languages are Learned sen måste jag jobba mig in en bit i Tess of the DÚrbervilles. Kul kul. Har jag tid över ska jag läsa början på de andras uppsatser. Igår kom jag tyvärr på att det är jag som ska opponera på den uppsats som inte är inlämnad. Det kändes lite jobbigt. Svårt att göra ett bra jobb när man har mindre än en dag på sig. Som tur är så vet ju vår lärare om att den inte är inskickad, så hon borde ha överseende med att det inte blir så mycket till opponering.

Igår fikade jag med några ur klassen. I tre timmar. Kanske inte var det smartaste när man har plugg att göra, men det var trevligt. Innan de kom hann jag läsa lite på caféet och då insåg jag hur mysigt det var att sitta där istället för hemma. Det borde göras fler gånger.


Jag köpte nya skor igår. Det blev Timberlandskorna. Jag ska gå runt med dem här hemma och känna efter för de är lite trånga på höjden vid tårna. Det känns som att skinnet kommer töjas lite, men det är ju svårt att veta hur mycket.

//Words

Inga kommentarer: