måndag 1 november 2010

Skräplitteratur

Idag har jag pysslat en massa med att få iväg ett studieintyg till min far. Efter många om och men så lyckades jag få iväg rätt intyg till södern.
Annars har jag även haft lektion i lingvistik. Vi skulle redovisa i grupper. En ur vår grupp var inte där, så vi bad om att få göra det hela på måndag istället. Då hinner vi polera vårt föredrag också.
Jag satt och blev förbannad på att de andra grupperna tilläts överskrida tidsgränsen vi fått. Jag avskyr sånt. Har man fått en tidsbegränsning så ska den väl hållas?
Blev ännu mer förbannad när en klasskompis efteråt förklarar att några ur hans grupp pratat med läraren och fått veta att tiden hade utökats. Varför i hela friden får inte alla veta det då? Morr!

Ikväll har jag jobbat med att läsa ut Wuthering Heights. Snacka om skräplitteratur. Särskilt för att vara en klassiker. Bara jämmer och elände genom hela boken. Svårt att riktigt säga vad den handlar om utan att dra hela bokens innehåll. Jag rekommenderar den inte.

//Too hype

Inga kommentarer: