fredag 25 juni 2010

Vilken dag...

Ja, ni vet ju redan hur den startade. Den fortsatte inte mycket bättre. Jag var tvungen att åka till släktingars stuga vid Dellen på grund av en kvarglömd väska. Detta var inte så fasligt hemskt, det är en vacker bilresa dit. Problemen kom innan resan startade.

Bilen jag hade hemma har något emot mig. Igår när far körde och jag åkte med i bilen fungerade fläkten ypperligt. Fem minuter senare kör jag exakt samma bil och inget fungerar (förutom själva framförandet av bilen) fläkten var helt död och stereon var likadan. En timme senare kör min far bilen ner till sjön, då funkar allt som det ska. Tio minuter senare kör jag hem bilen, allt är kaputt. Idag hade jag bilen när jag for till Iggesund, allt är fortfarande kaputt. Ringer min far och frågar om det finns en hemlig knapp eller något enkelt som jag missar, men icke. Jag är helt enkelt bara en person som bilen inte tycker om.

Som tur fick jag byta bil nere vid sjön så jag hade ac och stereo på min lilla bilfärd till Dellens strand. Dock inte förrän jag tankat och krånglat med tanklocket.

Kvällen tillbringade jag i Enånger tillsammans med fyra småbarnsfamiljer. Misstolka mig inte, jag älskar att umgås med barnen, det är ett underbart gäng gossar och deras föräldrar är inte fy skam de heller, men jag är lite avis på grannarnas ungar som har midsommarfest (de kanske är runt 20 år nu?). Jag är lite sugen på en riktig fest tillsammans med vänner. Mina vänner. Jag kanske bara lider av separationsångest från sekten. Allt är så annorlunda nu och den snabba förändringen kanske tär på mig.

Men vad vet jag, jag är bara en gammal gaggig 26 åring som minns svunna tider...

//I was aiming for the sky

1 kommentar:

Lania sa...

Då är jag en gammal gaggig 23-åring som minns svunna tider och längtar längtar längtar efter min älskade sekt :(