onsdag 2 juni 2010

Examen

På facebook idag har det funnits många inlägg om examen. Det är ganska många i min bekantskapskrets som tar examen nu och idag slog det mig att det har faktiskt jag gjort också. Jag har ju redan tagit examen. Mitt examensarbete blev godkänt för några veckor sedan. Jag skulle kunna plocka ut mitt examensbevis när som helst.
Efter fyra och ett halvt år av pluggande på Universitet/Högskola är jag färdigbakad musiklärare.
Anledningen till att jag inte tänkt på det så är ju för att jag fortsatte plugga. Men det har inget med min musiklärarexamen att göra. Det gjorde jag ju mest för att det inte finns så värst mycket jobb.
Men jag är klar!
Jag ska inte gå på examensceremonin imorgon. Jag är tvungen att jobba istället för på fredag då jag ska på arbetsintervju. Men jag är mer klar än de flesta som ska gå på den och bli avtackade. Allt mitt är godkänt och färdigt.
Nu är jag sannerligen Fröken Lindvall och riktigt stolt över det!


Bild från trippen ut i skogen på lördag morgon.
Foto: Lania Sitepu


//Swing it magistern swing it

3 kommentarer:

Paulina sa...

Jag har knappt haft koll på när du fick din examen, så jag grattar nu helt enkelt! Grattis till din examen, grymt!!

Åsa sa...

Inte jag heller som sagt :) Kändes så konstigt när jag väl fick c-arbetet godkänt eftersom det var så länge sen jag skrev det att jag hade lämnat allt sånt bakom mig.

syster fia sa...

Vad fin du är i håret! (kan låta som en mycket, mycket ytlig kommentar - men du kanske även hänger med i tänket och kan förstå vad jag syftar på?)