måndag 28 juni 2010

Tillbaka på landbacken

Igår kom vi tillbaka till land. Det var en ganska så skumpig hemresa och det blev rätt tungt att ha en sovande pojke på 20 kilo på armen, men jag överlevde.
Väl hemma skrubbade jag rent bilen. Det spöregnade ju i fredags när jag for fram och tillbaka till Dellen, så bilen var rejält smutsig. Jag tycker det är roligt att tvätta bilen så det gjorde mig inte så mycket, det enda som är jobbigt är att torka av den. Det tar ju sån tiiiid!

Idag har syster, Joar och jag varit på stan. En heldag blev det. Syndade lite och köpte ett linne men annars köpte jag bara födelsedagspresenter, duktig som jag är. Vi hade en bra dag i alla fall. Joar var på fint humör och det var underbart väder.
Väl hemma blev mor sugen på att shoppa resväska och jag hade intalat mig själv att jag behövde några saker till, så mor och jag åkte tillbaka till stan och handlade lite mer. Fy fy fy mig, men de var sååå fina. Det är lådor för sysaker. En stor, en lite mindre för knappar och en ännu mindre för nålar. Nu ska det äntligen bli ordning på mina sysaker där hemma. Som sagt är kameran fortfarande på Ön, så det blir inga bilder...

Imorgon åker Maja, mor och jag till Stockholm för en sväng på Grönalund, kommer hem på kvällen och på onsdag åker vi ner igen för att ta färjan till Mariehamn. Fram och tillbaka, men kul ska vi ha!

Saknar karln min.

//I won't let the sun go down on me

2 kommentarer:

jlindbergh sa...

Kamera på ön? Din lilla rosa ligger i vårt vardagsrum ju!

Åsa sa...

Jo, men mammas och pappas ligger kvar på Ön.