måndag 21 juni 2010

Dramatik och dop

På fredagen åkte vi ut till ön. Väl ute fick vi reda på att en vän och granne på ön var försvunnen. Han skulle ha hämtat sin sambo i land, men hade aldrig dykt upp och sista samtalet hon hade haft med honom gav henne intrycket av att han åkt vilse på sjön. Mor, far och sambon var ute och letade på sjön. Fredrik tog med sig Jonas och for ut han också (Jonas andra gång på ön). Efter fyra timmars letande med flera av Kustbevakningens båtar, helikopter och så Freddan får vi samtal från Fredrik som säger att de hittat honom oskadd. Den glädjen och lättnaden!

Dagen efter blev det dop och tack vare det lyckliga slutet dagen innan kunde vi alla glädjas och känna lättnad över att alla var välbehållna. Sångandet gick jättebra och förutom att Joar gjorde en Nilas och skrek sig igenom presentöppningen (det är helt enkelt inte meningen att jag ska få se någon presentöppning, jag finner mig alltid stå inomhus med en ledsen bebis i famnen) så gick allt smidigt. Så otroligt roligt att ha Ekbergs där.

Igår åkte min Johan och Jonas hem. Johan skulle jobba idag och Jonas passade på att fara när han hade någon att dela bensinkostnaderna med. Vi for också hem från ön, men ska nog snart åka ut igen. Det är bara lite som måste fixas här hemma först och så måste vi fylla på kylskåpet och skafferiet där ute.

Joar sover gott.

Kustbevakningens mäktiga båt. Jag skulle satsat på en karriär inom Kustbevakningen istället.

Här sjunger jag för älskade Joar.

Jag försöker ladda upp film på sångeriet, men det går inte så bra. Det kanske får bli ett senare inlägg.

//Ja, jag vill ge dig hela världen

Inga kommentarer: