onsdag 4 mars 2009

Överraskningar

Jag tycker om överraskningar. I nästan alla dess former. Inte elaka såklart, men annars tror jag jag gillar det mesta i överraskningsväg. Igår fick jag en hel fästman som överraskning på kvällskvisten.
Jag hade hela gänget över på semlor igår. Hela vårt stora gäng. Det känns som om vi växer hela tiden, det är inte bara jag och pojkarna längre.

Var hos tandläkaren igen igår. Dom behövde ju ta en bild till av mina tänder. Det var inget fel på dom, men dom pratade om nån artefakt som fanns någonstans. På wikipedia finns det att läsa: "Artefakt (latin. ars = konst, facere = göra, tillverka). Artefakt betyder egentligen konstgjort föremål. Inom arkeologin används beteckningen för alla ting som tillverkats av människor. I beteckningen inkluderas alltså också avfallsprodukter från föremålstillverkning."
Tur att man inte förstår tandläkarnas prat hela tiden, då kanske man skulle bli rädd...
Hade sedan ett frukostmöte med Jonas på kåren, och sen bar det av hemåt för att baka och skriva schema. Schemat är inte klart än, men tänkte jobba på det nu samtidigt som jag ska tvätta. När tvätten är klar är det nog dags att städa och spela piano. Ska försöka vara en duktig flicka idag.

//Love is blind

3 kommentarer:

Anonym sa...

HALLÅ!?! Jag då! Jag och du och pojkarna=( Bara för att jag vart lite mer absent i höstas...

jlindbergh sa...

Hmm, har du sagt åt dom att din artefakt/konstgjorda föremål är en stjärna, och att den SKA vara där?

Håller annars med om att det är bra att inte kunna allt tandläkarspråk.. huu va grejer ja hade oroat mig för isf :o

/Mumsiga semlor!

Åsa sa...

Jo, men det är ju det jag menar Elin. Du har varit borta en ganska lång period faktiskt. Och då var det bara jag och pojkarna, men nu, ja nu är det andra bullar. Du är tillbaka och en massa annt folk har tillkommit i skaran. Me like! :)