torsdag 5 mars 2009

Vänner

Jag tycker om människor. Särskilt sådana som blir ens vänner på två sekunder.
Jag har inte träffat Stralla många gånger. Senast var väl lite mindre än ett år sen på nån buggträning, men idag på dansen kändes det som att vi har varit vänner hur länge som helst. Vi dansade, skämtade, retades och allt kändes så naturligt och helt rätt. Han är en så avslappand människa att det är omöjligt att inte bli hans vän. Sen är det ju helt underbart att se honom och Robin tillsammans. Snacka om ler och långhalm.
Jag är glad att jag åkte trots att jag verkligen inte kände för det. Funderade på om jag skulle använda knät som ursäkt. Men knät höll och jag fick dansa en hel massa. Och jag hade ju helt missat att träffa Crille som har flyttat tillbaka efter ett och ett halvt år, och jag hade missat blivit inbjuden på fest på lördag. Jag har fortfarande inte bestämt om jag ska gå trots att Robin och Stralla tror att dom har bestämt åt mig, men det vore ju onekligen lite kul att gå på Pitefest igen. Det var ett tag sen. Och det är ju alltid skönt att komma ur studentbubblan. Precis som ikväll...

//Hon, hon är allt jag vill ha

1 kommentar:

Paulina sa...

hihi, jag läser din med, utan att kommentera... sån är jag, skäller och gnäller att folk ska kommentera, och själv bara smyger jag runt :) Kram!