måndag 9 mars 2009

Det jag gör på lektionerna

Är inte vad man skulle kunna tro. Man skulle kunna tror att jag lyssnar uppmärksamt på vad läraren säger, oavsett hur tråkigt/ointressant/enkelt det än är, och att jag fyller mitt block med viktiga anteckningar som jag sedan kommer lära mig utantill till tentan.
Nej, jag skriver att-göra-listor. Jag tycker nämligen för det mesta att lärarna pratar om saker jag redan vet, eller som idag, saker som faktiskt står på papperet som ligger fronter. Ointressant var ordet.
Och min att-göra-lista bara växte och växte. Det är mycket nu. Så efter lektionen snabbade jag mig hem för att laga i ordning lunch. Nu är jag färdigäten och redo att ta tag i alla dessa punkter på min fina lista. Alla är inte roliga, definitivt inte, men det måste göras. Det roligaste jag har att göra är Smask, så jag tror jag börjar där :)

//Jag vill leva La Dolce Vita

Inga kommentarer: