söndag 8 mars 2009

Lek

Jag är mycket förtjust i det faktum att jag har ett Å som första bokstav i mitt namn. Jag är stolt över att det är en bokstav som inte finns i alla länder, och jag tycker om att det är väldigt svårt att "amerikanisera" mitt namn. Det gör att min namn känns lite lagom annorlunda. Men när jag då läser Eddys blogg och jag också vill vara med och leka, då känns mitt namn en aning besvärligt...
Leken går ut på att alla svar ska börja med första bokstaven i ditt namn:

Namn: Åsa
Ett ord på fyra bokstäver: Åmar
Flicknamn: Åbelie
Pojknamn: Åke
Yrke: Ålfiskare
Färg: Åbålt
Klädesplagg:
Mat: Ålsallad
Sak i badrummet: Åjlajner
Stad: Åmål
Orsak att vara sen: Ångest
Något man skriker: Åhhhh!
Film:
Dryck:
Band:
Djur: Åsna
Snygging: Åsa Jinder
Bil: åudi
Sång: Å när ni tar saken i egna händer
Ordspråk:

Jojjo, det gick ju sådär. Kan ju inte ens hitta på ord så det räcker...
Men jag försökte ju iaf.

//Åpsvårt

2 kommentarer:

Anonym sa...

Uppdatering till listan kanske? Klädesplagg: Ålle? Med tanke på de andra jämkningarna (åjlajner?? ja, kära nån...) borde den kvalificera in...

Anonym sa...

Film: Åsa nisse? =D