söndag 22 mars 2009

Man gör vad man måste

Idag drar arbetet igång. Ska ner på Norrmalmia i eftermiddag och lägga ut alla mattor så dom kan tvättas. Efter detta trevliga arbete ska jag och Stina plugga. Har ju tenta imorgon, så man är ju så illa tvungen.
Har även gjort en liten kupp mot mig själv för att jag ska plugga innan jag går ner till Norrmalmia också. Har bokat tvättid (jag måste ju verkligen tvätta innan Smask) så att jag inte kan få för mig att göra nåt annat än att stanna hemma. Om jag inte hade haft tvättid skulle jag ha dragit med mig Elin ner på stan för att sitta i solen och äta en frukt eller nåt. Och hade hon blåvägrat hade jag följt med pojkarna till skolan. Allt för sällskap. Men sol, Elin och nåt att mumsa på hade helt klart varit att föredra.
Man gör vad man måste för att få jobbet gjort.

//My shoes

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kan ju "trösta" dig med att det är tråkgöra här hemma också. Lilleman har åkt till Fönebo med farmor och farfar, så i hallen läggs det golv (skitsnyggt kommer det bli!!) och jag ska ta och ta tag i utrensning av lillemans garderober. Ut med lakan till spjälsängen, petskydd och yttepyttiga kuddar och in med stora lakan och fölsedagskläderna så klart!

Inatt har gossen sovit första natten i "stor grabb-sängen"...

Anonym sa...

Heh, funka bra!

Här har vi snart Gränsen2 känns det som, hualigen vad det snöar. Jag vill ha vår nu!! Jag hade till och med plockat undan lillemans overall och siktat in mig på slitstarka täckbyxor, windstopper och skaljacka! Pyttsan... Det var bara att gå till källaren och rota runt innan det blev dagisavlämning imorse.

Anonym sa...

Men...hur ska ni göra på Smask under Earth Hour? Tänker ni trotsa eller köra a capella i mysbelysning?

Anonym sa...

Eller lite schysst unplugged kanske? The early 90's back!

Anonym sa...

Lycka till på tentan förresten!