måndag 1 december 2008

Adventshelg

Har haft en hel helg med raringen, hur härligt är inte det?
Eller, i fredags var jag ju i Pite. Var hos Jonas coh satt och pratade hela kvällen. Det var väll en tanke att vi skulle ta oss ner på stan nån gång, men ingen av oss kände för att ge oss ut i kylan (ca -15). Vi hade så trevligt ändå. Det blev tillräckligt sent...
På lördagmorgon fick jag skjuss av Jonas och Evelina. Dom skulle shoppa julklappar i Lule, och det passade ju mig utmärkt att få åka bil. Väl i Lule spelade jag och Johan World Tour, sen gick jag för att äta lunch med Jonas och Evelina. Johan skulle ändå börja packa ihop sina prylar till för kvällens aktiviteter. Efter lunchen gick jag en snabb sväng på stan för att köpa lite julklappar från mormor till lillen, sen gick jag hem för att spela lite mer WT. Johan hade då vandrat iväg till kyrkan för att repa, så jag hade all tid i världen på mig att öva på trummorna. Att det ska va så svårt!
Efter ett samtal från mamma insåg jag hur härligt det vore med stora adventsstjärnor i förnstret i min lägenhet, så jag gick till stan igen och köpte två fina vita med silver på. Jag glömde dem dock i Lule, plus att jag måste inhandla lampa och sladd innan jag kan sätta upp dem, men fint kommer det bli! Och så hade dom rea just på pappersstjärnor. Kan ju inte bli bättre.
Efter en snabb middag och svärföräldrar som anlände, gick vi till kyrkan för att avnjuta Händels Messias. Nu måste jag ju erkänna att jag inte är något Händel-fan direkt, men sjunger ens fästman i kyrkan, så måste man ju gå dit och lyssna. Sista låten var den enda jag kände igen, och därför den helt klart bästa (Halleluja). Direkt efter detta bar vi iväg till Skellefteå för lite varmkorv och godis, sen sömn.
Söndagen erbjöd inget kanonväder direkt. Plusgrader och regn och snö omvartannat. Så vi stannade inne och spelade TP. En mycket svår version av spelet. Otroligt nog var det inte Johans pappa som vann, utan istället Johan själv. Jag var ju hopplöst sist hela tiden såklart.
På kvällen var vi och såg Morgan Allings enmansshow Fullbokat. Mycket bra. Massa improvisation, och han lyckades verkligen få med publiken. Att han orkade i två timmar i sträck är ju en bedrift bara det.
Vi hade turen att få skjuss med David och Emma från Skellefte, så denna helg har varit helt bussfri. Skönt.
Lite bilder från den underbart vackra stadsparken i Lule:
//Livin' la vida loca

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rått, kallt, pissregn och trist. Sådärja. På det lilla viset var vår helg. Fast "Anders slaskar, julen braskar" - d.v.s det blir kallt i jul!! Yey!

Kikade på huset i Tosätter i helgen, jag iallafall. Fredrik gjorde mer än kikade. Det var bank, riv, slit, damm och spån för hela slanten för hans del. Mysigt blir det definitivt till slut - de har världens loge att ha kalajs med dääns på!!

*kram*

jlindbergh sa...

Haha, G.F. Händel skulle vrida sej i sin grav om han fick höra att han skrivit ett one-hit-wonder.. ;)