torsdag 18 december 2008

Plugg vs Musikhjälpen

Idag lyssnar jag på radio. Dum idé egentligen. Eftersom det är väldigt intressant och roligt att lyssna på funkar det inte så bra ihop med det faktum att jag behöver plugga.
Musikhjälpen på P3 och på SVT2. Samlar in massa pengar till flyktingar gör dom. Tre människor som är instängda i några dagar utan mat till förmån för människor på flykt.
här kan ni läsa mer
Så bra! Och roligt är det också. Underhållande och bra för världen. Just nu spelar Timbuktu och ett helt gäng svängiga människor. Man får lust att dansa :) Men plugga var det ja... Men för dig lyckost som inte har nåt superviktigt att göra. Lyssna, digga och skänk lite pengar vettja.

//I'm not gonna leave you babe

2 kommentarer:

Anonym sa...

David tyckte vi skulle lägga stämmor på "O Helga natt" när Johan ska sjunga. Ähum. Eh? Någon på lager? Fast jag ska inte säga att jag inte har någon - vi har gjort den med kören också så jag borde ha noter på några stmmor iallafall...

Och vi slipper "Brunnsparken" i år"! Eller, det tror jag. David undrade iallafall om jag kunde ta "Tänd ljus"-biten... Weee... Det artar sig.

*kram*

Anonym sa...

Ja, visst var det härligt med Musikhjälpen. Blev lite smått beroende några dagar ;)