fredag 12 december 2008

Julfestsfredag

Igår var det två konserter i rask följd. Först ut var klassmusikkonserten. Väldigt rolig i år. Så skönt att se musiker bjuda på sig själv lite. Är så sällan det händer. Skulle ju kanske ha läst den andra klassmusikkursen ändå. Får se om jag kan få ihop det med mitt schema nästa år. Beror ju lite på om jag ska fortsätta efter nästa jul eller inte.
Sedan raskt över till Blackbox för något heeelt annat. Det var en sådan kulturkrock att man nästan behövde krockkudde. För där spelades det Toto. Slickt värre skulle man kunna säga. Och visst var det bra, men de flesta låtar var okända för mig, och då blir det inte lika kul.

Annars spenderades en stor del av gårdagen med att oroa sig över Smask. För få bidrag inlämnade. Vad är detta? Behövdes Morgan verkligen så mycket? Skärpning Pite! Bättre kan vi. Jag hade ju sjäääälvklart skrivit ett bidrag om det inte vore så att jag är general.
Men jag löste en del Smaskproblem igår också faktiskt. Fixade en alt till kören. Såg till att det kom upp en liten informationsskylt på hemsidan och började knåpa ihop en kontaktlista. Saknar en ynka liten mailadress nu. Ska nog fixa den idag, som en julklapp till Nille.

Idag vaknade jag och öppnade min telefon, och döm om min förvåning när jag upptäcker att bilden på displayen inte vänder sig som den brukar. Jag kan ju inte skriva alla mina mess uppochner heller! Efter lite panik och skakande av telfonen så vände den helt plötsligt. Så just nu funkar den som den ska. Ska nog försöka leta reda på kvittot av den där ändå, ifall fler oväntade saker inträffar.

Har beställt julklappar på nätet idag. Har fortfarande några kvar. Ska ta tag i den en omgång till snart, men vissa saker behöver jag veta lite mått på...syster, du kanske kommer ihåg att jag frågade tidigare? Har även försökt plugga, fast det gick inge vidare, diskat bort mitt diskberg och ska snart gå ut med glasåtervinningen. Min lägenhet börjar hämta igen sig efter bandfesten i tisdags...


Och ikväll är det julfest. Johan kommer hit igen (han var även med igår) och vi kommer vara det stiligaste paret där, det kan jag lova.

//Rock on

1 kommentar:

Anonym sa...

OH NO! Det togs bilder! Hade jag helt förträngt... gissar att det här är den enda som funkar någorlunda och inte är jättehemsk. Men mina b***t ser ju helt enorma ut! Gaah