onsdag 17 december 2008

Mardrömmen före jul

Jisses va med saker man ska hinna innan jul. Timemanagement? Nä, jag tror inte jag vet vad det är...
Gårdagen spenderades med Patrik som var här på besök från fjollträsk. Saknade Pite gjorde han minsann. Haha, huvudstaden har inget att sätta upp emot Pite :) Jag hade lektion på förmiddagen, men sen var det Patrik och jag resten av dagen. Vi åt lunch på Roasters med Chrisma och pratade hur länge som helst kändes det som. Sen gick vi och handlade middagsmat, traskade upp till skolan igen för att Patrik skulle få hälsa lite på pojkarna inne på service (bara Ove där, men trevligt ändå, lyckades ju träffa på Totte och Micke på vägen dit) och sen hem för lite häng innan maten. Lagade en väldigt god kycklinggryta med champinjoner, lök, creme fraiche och basilika. Mumma! När Jonas var klar i studion fick han komma och äta upp resterna. Sen gick Mr Patrik ner till David för att sova där istället för på min soffa. David skulle med samma plan som Patrik (dom skulle åka så hutlöst tidigt som 04.30) så han tyckte att det var smidigare att sova där. Plus att dom skulle prata jobb.
Istället såg jag och Jonas Nightmare Before Christmas. Tim Burton is lovely. Underbara färger, underbara sånger...ja just så. Sen satt vi och pratade alldeles för länge. Vilhelmina är stället man skulle växt upp på. Jädrar i min låda vilka bus som dom hittade på.

Nu idag är det grått och trist ute. Mulet och plusgrader. Big nono i december. Jag har hunnit tvätta och pluggat lite smått. Elin, Jonas och jag ska ner på stan strax. Fika lite, handla lite julklappar och vara allmänt sociala så här innan vi sticker härifrån. Hade nog planerat att åka till Lule i eftermiddag. Plugga där imorgon och åka tillbaka hit på fredag för att städa och packa.

//All I want for Smask is you

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du har planerat på intensivträning på Koppången på tisdag va? Om inte, gör det. Här går det inte bra. Alls. Hinner ingenting. Och sjuklig är jag. Hu.

jlindbergh sa...

Apropå att "Coca cola is a must": http://blogg.dn.se/blogg/bokbloggen/2008/12/16/bild-pa-nan-sot-hund-info-om-julhelgen-925

Han satte fingret vad jag känner om den där kampanjen. Riktigt fyndigt och kul, men på blodigt kapitalistiskt allvar..

Anonym sa...

Tack Åsa. Kan bara tänka mig att du tog bra hand om honom, det betyder mest för mig. God jul.

Anonym sa...

Är det inte 2-3 saker du glömt informera mig om?