måndag 8 december 2008

It's Britney bitch

Tonight is the night som man skulle kunna säga.
Har haft en sjukt intensiv helg med dansrep, bandrep, riggning och soundcheck tätt efterföljande varandra. Kom hem vid två inatt, och här sitter jag nu, grymt trött och längtar verkligen inte ut i den 18 gradiga kylan. Huvva. Måste hinna göra klart bokrapporten nu också innan jag går till skolan. Och så borde man nog få i sig lite frukost.

Nu undrar ni säkert om jag är nervös... Jo, över en sak. Falsksång. Det är min största rädsla inför ikväll. Att jag ska sjunga falsk. Jag vet att jag gjorde det ibland igår. Vissa ställen är lite för höga för mig, och vissa ställen är det så jobbigt att sjunga för att jag dansar och flåsar så in i bomben. Men vad kan jag göra för att förhindra detta? Jag har ju inte jättemycket övningstid. Måste få in lunch och dusch efter lektionen och innan genrep kl 15. Skulle även behöva dansrep, fast det känns faktiskt sekundärt just nu. Jag vill ju hellre att sången ska sitta bra.

Niles: Ja, du skulle ha varit här och sett spektaklet. Grabbarna har så mycket prylar på scen att det är ett under att vi alla får plats. Det kommer att bli en show att minnas hur det än går :)

//What am I to do with my life?

4 kommentarer:

Niles sa...

:)

Anonym sa...

Många kramar,håller tummarna

Anonym sa...

hallå brittan.
jojjo här håller det på och gör uppror å grejjar. tur att vi är kändi9sar å har security med oss överallt. haha, nä skämt åtsido. vi tillbringar mest tid i ishallen eftersom vi har rehearsals nu så det är rätt lugt. dock har vi blivit tillsagda att inte åka in till centrum, eller turistattraktioner osv, men vi har ändå inte tid. oroligheterna börjar senare då det är dags att börja showa. kan tänka mig att så många inte är så sugna på att gå på isunderhållning i dagsläget=)

Anonym sa...

Ja nu har vi suttit bänkade och lyssnat på "Brittan". Önskar så att vi fått sett också. Hörde på flåset att det var jobbigt, mycket dans. Kul. Hoppas att det blev bra respons. Kram från oss alla