onsdag 3 december 2008

Tidigt mörker

I måndags insåg jag plötsligt att jag hade hela kvällen för mig själv med inget speciellt inplanerat (dvs efter dansträningen med tjejerna som ska dansa på Britney, men det slutade vid åtta). Jag kom så på den braiga idén att jag skulle baka kladdkaka. Men för att minimera risken att jag skulle äta för mycket av den själv behövde jag sälskap. Kollade med Elin om hon och Martin ville ha en bit, men dom höll på med nåt hemligt projekt hos Martin. Men så kom jag på det. Vad har man ett gäng ljudteknikervänner till, om inte för att hjälpa en äta upp kladdkakan man bakar? Så ett snabbt litet massmess (roligt ord...) så hade jag hela stugan full med ljudnördar. Och trevligt blev det. Mycket prat om Britney för ovanlighetens skull.

Igår hade vi en relativt givande lektion i auo för ovanlighetens skull. Givande av den anledningen att vi fick jobba med enkätuppgiften vi håller på med. Skönt att man har en lärare närvarande när man ska brottas i exceldjungeln.
For ner till stan med Jonas och Pär för att inhandla lite elprylar till mina adventsstjärnor och kolla på skor och Pär. Hittade inga skor, men elprylar fann vi.
Kort sväng hemma. Hann lagom kolla mailen och byta om innan det var dags att gå upp på skolan igen för lite balance.
Kvällen spenderades med Populärmusik (läser den som en auo-uppgift) och senare kom Johan på besök. Åh, vad jag önskar att vi bodde ihop. Vi spenderar alldeles för lite tid tillsammans. Eller hur raring?

Idag har jag gymmat på morgonen, läst lite mer i Populärmusik och Jonas har varit förbi för att skruva ihop elprylarna. Nu behöver vi bara nåt att sätta fast sladdarna med, det glömde vi igår.
Annars ska jag ägna dagen åt plugg och lite Smask. Måste verkligen skriva loggbok idag. Kräver jag att min kommitté ska göra det till idag borde jag också göra det.
Och ikväll är det rep. Jobber hårt på att lära mig alla texter till på måndag, och jag tror nog att jag kommer lyckas.

//Vita flingor tågar nu förbi

2 kommentarer:

Anonym sa...

"...kolla på skor och Pär" - måste du ned på stan för att kolla på honom? Hade du inte han med dig? :-D

Hör bara av dig om du ska Excelbrottas mer, sådant tycker ju din halvknepiga syster är sketakul! Om det inte jäklas alltså. Då är inget kul. Den lillea egenskapen (allergi mot krångel) verkar min son ärvt. Fast somliga i min närhet tycker inte att han kan ha gjort det - jag har ju min kvar... Heh.

Anonym sa...

Syster ifa? Knasigt...

Iallafall, David L ringde mig igår och pratade lite julafton (Sonja har helt slutat nu, så det blir Mats H som ska spela psalmerna). Humhum. Han ville gärna veta vad vi tänkte sjunga. Humhum. Och ojojoj vad med förslag jag hade åt honom! Inte. Men, du kanske har tänkt ut något?? Jag sa att jag skulle återkomma till honom så fort du och jag konfererat fram en lämplig låt. David höll helt klart med om vår linje - inte sjunga samma låt varje år och alltíd en sång med stämmor.

Men då så, det var väl det lilla jag hade att komma med för stunden...