onsdag 13 maj 2009

Varför alla dessa moln?

Är sååå less på skolarbete nu. Det är tur att jag bara har en skrivuppgift, en pianolektion, en sånglektion och en praktiklektion kvar att förbereda. Sen har jag en klassmetodiklektion kvar att gå på också, men det som skulle förberedas är redan klart. Men den där skrivuppgiften... Sablar va svår den är! Eller egentligen inte svår. Bara irriterande när man ska fylla 2-3 sidor med nåt som man vet skulle behöva max en sida. Varför denna förkärlek för mycket text? Blir ju mest skitsnack.

Men isen har gått! Blev väldigt lycklig när jag såg det imorse. Underbart att se öppet vatten. På lunchen gick jag ut på en promenad och tänkte sätta mig i solen. Men på grund av ombyggnationer i badhusparken tog det sån tid att hitta ett ställe att sitta på, så när jag väl satte mig ner dröjde det inte länge innan molnen kom. Och med tanke på att isen precis gått, så kommer det inga varma vindar från havet direkt... Men björkarna börjar slå ut, så snart kommer säkert värmen också.

Snart kommer Johan, då ska förhoppningsvis middagen vara klar, för klockan sju kommer Stina och Elin, för då ska vi öva med våran lilla kör till vårsittningen.

//Say what you want

Inga kommentarer: