måndag 4 maj 2009

Malmö

Så, här kommer uppdatering kring vad som hände i helgen:
Resan ner gick smärtfritt. Jag körde stora delar av vägen, för jag kände mig inte speciellt trött. Sen vara all i bilen så underbart sällskap, och vi hade fruktansvärt roligt. Stackars mamma fick kliva upp fyra på morgonen och bjuda oss på en kopp the. Hon är den bästa mamman i världen!
Väl nere i Malmö hälsade sommaren oss välkommen med strålande sol. Vi letade snabbt upp en restaurang för att lindra vår hunger och efter ett möte på Malmö Musikhögskola gick jag och Stina en sväng på stan och utforskade Malmö. Så skön värme! Tyvärr blåste det lite, men vad gör väl det?
På kvällen var vi inbjudna till en sammankomst på skolan, och när denna dog ut så drog en Malmöbo iväg oss till en annan bar. Vi gjorde Malmö by night med andra ord. Lite iaf :) Fick ju även träffa Christian, han bor ju där nere i söder nu, och spelade bas i Smaskorkestern.

Fredagen kom med ännu mer solsken. Jag och Stina utforskade ännu mer av staden. Vi hade fått tips om att bege oss till Turning Torso och stranden intill, och så gjorde vi. Vi gick och gick. Eftersom vi hade smester så stressade vi inte, utan bara tog det lugnt och njöt av solen. Mötte föredetta Pitebor, och såg Mona Sahlin. Till slut kom vi fram, och byggaden är läcker kan jag lova. Coolt... Och standen... Utsikt över bron mot Danmark, glass, och underbart sällskap. Bättre kan det inte bli.
På kvällen gick vi ut och åt, bowlade i den största bowlinghall jag sett och gick en lååååång promenad hem.

Lördagen inleddes med ännu en tur till stan för att sitta i solen och äta glass. Njuta av den sista dagen i Malmö. Träffade Alex från Haparanda en snabbis också. Det kryllar av basister i söder :)
Slappade lite för mycket så vi fick stressa iväg till Operan för genrep, generalsmöte, middag och sen show! Jag gillar Smask... Det var en kanonshow! För ett av våra bidrag gick det bra. Våra rynkor skall alltid matcha varann kom tvåa. Tyvärr gick inte pojkbandet till final... Vinnaren var ingen av oss speciellt nöjd med. Bra låt, duktig sångerska, men ingen Smasklåt. Och ett totalt omotiverat klädbyte.
Efterfesten var inget vidare. Den hölls i foajén till Operan och det var en stor lokal gjord till stor del av marmor, så ljudet studsade värre än en gummiboll. Man kunde inte prata ordentligt med någon, utan det som fanns att göra var i princip dansa, och det är jag inte så glad i. Det blev en rätt tidig kväll, vilket var skönt dagen efter.

Klockan nio på söndagmorgon bar det av norrut igen. Denna gång körde jag bara Malmö-Stockholm. Stannade även nu hemma en sväng för att hämta min Bror-Erik-tavla. Annars blev det inte många stopp. Hemma halv fyra inatt. Vilket innebar att jag var sjukt trött när jag släpade mig ur sängen i morse. Har hunnit sova två timmar mitt på dagen, men jag är fortfarande trött. Ska bara kolla klart på Projekt Runway, sen ska jag sova!
Här är lite bilder från helgen:

1 kommentar:

Mamma sa...

Tack för snälla kommentarer. Det är väl klart att man kliver när ens älskade dotter kommer förbi. det är ju inte varje vecka vi ses direkt. Kramis