fredag 29 maj 2009

I.C.E.

Jag har ju glömt berätta att jag har sommarlov numera :) Hade sista lektionen igår.
Dock är jag ju en jäkel på att fylla dagarna till brädden ändå, och i helgen ska det tydligen bli varmt som bara den här, så jag kommer nog finna saker att fördriva tiden med...

Ikväll är det bartömning. Hade sista repet igår och idag måste jag plugga lite texter. Tycker inte om att behöva papper när jag ska stå och sjunga...
Tyvärr ser det rätt så dystert ut inför kvällen ändå. Jag kan tvingas förfesta helt på egen hand. Pojkarna ska iväg på PiteFM-fest (dom såg orden "gratis mat") och då tyckte jag att en middag med flickorna vore det perfekta alternativet. Tyvärr (?) är det så att alla de flickor jag umgås med går en och samma utbildning och just denna utbildning har vissa planer på att ha klassmiddag/fest. De har sagt att de skulle i så fall försöka få med mig, men hur kul är det med ett helt gäng som känner varandra och så jag? Känns ju lite som att tränga sig på om man går på andra klassfester.
Men jag har en plan In Case of Emergency så att säga.
Dels så har jag ännu en flickkompis, Stina, hon går ju precis som jag musiklärare så inga klassfester där inte. Hon kanske vill umgås med mig. Annars ska jag ta ett härligt bad i badkaret, laga en lyxmiddag åt mig själv och bara ta det lugnt i min ensamhet. Njuta så mycken man kan av att vara just ensam. Inte helt dumt det heller.
Vi får väl se vart kvällen leder mig.

Nu ska jag och Stina iväg till skolan vi gjorde praktik på för att hälsa på de små gullefjunen och dem deras låt, sen stan, rep/soundcheck och sen kvällens planer vad det nu är.
Inte så illa för första dagen på sommarlovet.

//Ice ice baby

Inga kommentarer: