söndag 10 maj 2009

Vågors lek

Det var hur kul som helst att forsränna. Man vill bara ha mer och mer och mer. Det är den där lilla osäkerheten som är jobbig. Instruktören säger "mycket viktigt att ni håller vänster i den här forsen, annars kommer ni fara in i strandbanken, och kantra" och man riktigt känner hur jag skulle vara typexempel på en som gör just det. Tur att man har sin starke man bakom sig. Han styrde oss så väl genom vattnets virvlar. Och när man är inne i bakvattnet inser man att det inte är så farligt. Bara underbart att se hur vågorna leker runt omkring en. Kallt om fötterna.

Väl hemma däckade jag i soffan, och nu när jag ätit en god middag ska jag dyka ner i badet för att få bort eldlukten från håret (vi stannade för en liten picnic längs vägen när vi paddlade), sen ska jag förhoppningsvis få umgås lite med Söta Lania och Vackra Tove.

//I hope that you came prepared

3 kommentarer:

jlindbergh sa...

Ja vilket team vi var! Kändes aldrig ett dugg farligt, förutom just när han när han instruerade. :)

Själv kom jag just hem från närmare 2½ timme caching och mountainbike så jag ska nog sova gott i natt. Soligt och vackert hela kvällen!

syster fia sa...

Sån otur att fölsedagen redan är avklarad stumpelumpan (syftning till nedanstående inlägg)! Och presenten du får av oss fram i sommar... fungerar nog inte som inträdesbiljett till Brittan är jag rädd.

Vi har varit på Bergön i helgen. Härligt! Gossen höll på at göra upp båten på land, hujedamej! Jag knöt precis loss fören och mormor stod i båten alldeles brevid marodören - DÅ slog han till! Motorn var ju igång så när lilleman fick i växlen, vad händer då?? Ojojoj... men med en mamma och mormor som har vissa blixtegenskaper så kunde alla missöden förhindras. Puh...

KRAM!

syster fia sa...

Äähhh... vilka stavfel! Usch och fy: "at göra" upp båten???? Nä. atT KÖRA ska det självklart stå.