söndag 10 maj 2009

Jag skulle vilja

Maia Hirasawa var helt okej. Hann inte se jättemycket eftersom hon hade ett förband, men det jag såg var bra. Är inget större fan av hennes lugna låtar, men det som var up-tempo var riktigt bra.

Efter jag tvingades gå från Acusticum har jag spenderat fem timmar med att läsa en bok på kåren. Ytterst lugn kväll, inte alls mycket folk, och det enda jag var tvungen att göra som serveringsansvarig var att fixa ismaskinsluckan och konstatera att "nej, dörren går inte i lås". Inte så ansträngande. Istället läste jag ut en hel bok. Lyckades läsa ut den alldeles precis när dom slutade servera, vilket betyder att jag kan gå hem. Bättre tajming kunde jag inte haft.

Vet ni vad jag skulle vilja? Jag skulle vilja gå och se Britney i Globen i sommar... Men biljetterna är dyra och jag har inget jobb. Så jag får nog drömma vidare, kolla på klipp på youtube och intala mig att det inte är så coolt som det ser ut...

Nu måste lilla Åsa sova. Ska upp tidigt imorgon för att bege mig ut i forsar som tydligen består av väldigt mycket vatten just nu. Spännande. Känner på mig att jag kommer bli blöt, kall och en aning rädd här och där. Men förhoppningen är att jag ska känna mig lycklig större delen av tiden.

//Ta ta ta tada da ta ta

Inga kommentarer: