söndag 17 maj 2009

2/6

Nu har jag umgåtts med två av mina favoritljudar igen :) Johan och Nils pallrade sig hem en dag tidigare än resten och som belöning för detta fick dom umgås med mig och Tove hela kvällen. Man gratulerar. Vi tog en promenad längs vattnet först längs norra hamn och sen fortsatte vi ner längs södra hamn. Vattnet är ju så vackert och man får ju sån lust att åka båt. Längtar nåt så otroligt. Väl hemma spelade vi lite Alias vilket jag och Tove förlorade stort och nu har hela sällskapet gått hem till sitt och jag sitter här ensam igen.

Ännu en glad nyhet för dagen är att jag är klar med helvetesjärnspikarssablapottsorksuppgiften! Äntligen. Som jag har vridit på dessa ord för att de skulle fylla ut två sidor. Hatar sådana uppgifter där man känner att man måste formulera om orden så det blir en längre mening bara för att läraren kräver si och så många sidor. Usch! Nu är uppgiften på korrekturläsning hos mor min.

Imorgon ska jag till gymmet på morgonen, spela piano, boka sånglektion och på kvällen är det pianolektion som gäller. Och så kommer ju resten av favoritljudarna hem såklart. Det måste ju firas. Jag önskar sol och ingen vind imorgon by the way. Har ju lite tid att faktiskt ligga i solen utan dåligt samvete så det vore trevligt.

//Baby

1 kommentar:

syster fia sa...

Nu börjar mitt schema kännas lite som när du pratar om dina planerade aktitiveteter: imorgonärdetrevisionhäranochdäran och jagfårminsanninteglömmaattdetmåsteplanerasinförmötenanästavecka, inklämt mellan lite panikkänslor gällande nuärdetbaratvåochenhalvveckakvartillstoramötetdåjagskapratainförsjuttiopers. För att inte jag ska slappa ihop helt på fritiden så har jag en son. Och en sambo. Och ett hus. Och sjuttioelva liter färg i källaren. You do the math, jag har skickat hårddisken på fragmentering!