tisdag 18 januari 2011

Snygga lagg

Idag har jag surfat och tittat på skidor. Tänkte att det är riskfritt eftersom jag vet att nya skidor är uteslutet. Plus att det är lite lönlöst att surfa runt för att hitta bra skidor. Det enda man kan titta på är ju utseendet och det säger ju inte mycket om hur det är att åka på. Jag har ju kommit fram till att det är dumt att köpa ett par skidor utan att ha provat dem. Men idag tittade jag lite i alla fall och hittade ett par grymt snygga. Och på Rossignols hemsida så låter det ju som att de är bra i alla fall. Hittade dem inte på någon svensk sida så jag har inget pris i Sverige. Hittade dem på en utländsk sida och där kostade de $800, så man kan ju anta att de inte är så väldans billiga.

Det bästa med dem måste nog vara att: "The ski features a wood core and natural linen fibers, it uses minimal environmentally un-friendly materials, fewer petroleum-based products and lacquers."



//Glider ner för backen på mina Rossignol

4 kommentarer:

Liv sa...

Köp, köp, köp, köp... (som en liten viskning i ditt öra...jag hoppas du minns vad jag syftar på.) Forskning, av mig, har visat sig att det faktiskt går att köpa oprövade lagg, och bli helnöjd. Nu kostade dom inte 800 dollar visserligen. Men vad är väl pengar? Jag har aldrig haft så värst mycket av det, men känner mig ganska lycklig ändå. :)

Liv igen sa...

Eller, jo, dom kostade nog drygt 800 dollar. Men man slår ju till när priset är nedsatt till nästan en tredjedel! Gör så du med :p

Åsa sa...

Klart man kommer ihåg. Jag tror faktiskt vi har nåt sådant ljudspår i butiken...

Vi får nog se om det blir några nya skidor. Man kan ju alltid drömma :)

syster fia sa...

Internetshopping kan vi väl fortsätta med? http://www.tradera.se/Varla-vintage-50-tal-rockabilly-klanning-auktion_301743_125841634 Något för oktober kanske? :-)