tisdag 11 januari 2011

Isbjörnar

Vet ni, det faktum att en av mina närmsta och äldsta vänner har blivit mamma känns helt galet. Längtar väldigt mycket tills jag får komma hem och träffa den lille gossen och krama om den stolta mamman. Bebisen anlände igår och idag fick jag se första bilden bland webbisarna. Galet. Ska samla tillräckligt med mod för att ringa morsan (haha, tänk när den lille tonåringen Olle skriker efter henne: moooorsaaaan!) och höra hur allt står till. Mod behövs eftersom jag är livrädd att ringa när hon har fullt upp med att sova. Jag vet ju att hon behöver den sömn hon kan få...

En annan sak ni bör veta är att isbjörnar är farliga. Johan kom hem från sin löprunda och jag frågade som vanligt om det gick bra (förväntar mig ett glatt ja) och får svaret: nej, jag sprang på en isbjörn. Nu tänker nog ni, precis som jag att han skojade med mig. Men nej, det må så vara att det inte springer riktiga isbjörnar på gatorna här uppe, men det finns isbjörnar i betong som används som hinder för bilar. När det är vinter finns det också snö och när denna snö täcker isbjörnarna kan det hända att en stackars man inte inser att det inte är en snöhög utan springer på isbjörnen och gör illa knät rejält. Stackarn har väldigt ont. Passa er för isbjörnar.
Till på köpet har jag också ont i mitt knä. Har haft det till och från hela dagen, helt utan att ha krockat med en isbjörn. Jag har bara...sovit.

Imorgon är det lingvistiktenta. Jag hoppas verkligen att det går bra. När jag och Janne pluggade idag så kändes det riktigt bra. Jag blir ledsen om jag ska behöva göra om skiten ännu en gång.

//Irma Isbjörn

2 kommentarer:

Jessica sa...

Jag är himla ledsen för att jag är så himla dålig att jag alltid har allting kvar :( det är så segt allting...

Åsa sa...

Men sötaste Jessica. Det ordnar sig ska du se. Behöver du hjälp med att plugga så säg bara till. jag hjälper dig mer än gärna.