måndag 17 januari 2011

Inte riktigt som jag tänkte

Första dagen på arbetslösheten blev inte riktigt som jag tänkt. De ringde nämligen från jobbet och bad mig komma dit. Så jag har jobbat istället för att beta av på min att-göra-lista. Men det är ju bara bra. Jag skulle ju jobba sju dagar i veckan om jag fick det. Allt för att få en buffert att leva på de månader jag inte får jobba så mycket.

Förhoppningsvis ska jag jobba imorgon också, annars ska jag fixa och på kvällen blir det i så fall hockey. Får biljett genom jobbet, men om jag jobbar så slutar jag åtta och då är det ju lite sent att gå på hockey. Men det är alltså en win-win-situation. Antingen hockey eller jobb. Vore ju lite kul att gå på hockey också. Det är ju ett tag sen. Men pengar är bäst.

//It's a rich man's world

1 kommentar:

mamma sa...

hej på dej. kul att du får jobba mer än det som var inlagt. mer prassel i plånboken. kram