torsdag 6 januari 2011

Pluggdag

Idag har jag och Janne varit riktigt duktiga. Vi pluggade i cirka sju timmar. Inte alls dåligt tycker jag. Detta trots att allt var stängt idag så vi fick hålla till här hemma hos oss. Vi överlevde ändå. Imorgon räknar vi dock med att biblioteket har öppet som vanligt.

Sitter och myslyssnar på låtlistan som Jonas börjat på till Kittel-resan med sekten. Den fylls på i ganska rask takt för tillfället eftersom han just lagt upp den så alla kan hjälpa till att göra den bästa spellistan ever. Jag längtar ganska mycket nu. Imorgon ska vi äntligen kunna spika hur vi tar oss dit. Jag kommer kunna andas ut ordentligt då eftersom jag tycke det är ganska jobbigt att inte veta hur det blir. Vill inte råka ut för en jättekostnad bara för att det drar ut på tiden.

När vi var ute på stan för att äta lunch svängde jag in på Åhléns (den enda affär som var öppen idag) för att byta skärbrädor. Köpte nya gröna fina igår, men när jag öppnade förpackningen såg jag att plasten var missfärgad. Tyvärr hade de inga fler gröna så det fick bli en annan färg. Jag som medvetet valde grön för att vara snäll mot Johan. Tänkte att det kanske inte är så kul för honom om köket innehåller massa prylar som kan anses som feminina.


Men med tanke på att det är han som placerat morötterna i detta fina mönster så kanske han inte tar så illa upp ändå...

//Some put the trust in the guitar

Inga kommentarer: