måndag 17 januari 2011

Lurendrejeri

Idag låtsas jag att det är skönt att vara arbetslös. Jag misslyckades med min första plan: att ta en lång sovmorgon, men jag ska försöka komma tillbaka på spåret igen.
Tänkte börja med att baka scones till frukost, sen ska jag göra en lista på saker som ska göras den här veckan. Allt för att det ska kännas som att jag fyller min tid med viktiga saker så jag egentligen inte skulle ha tid att jobba. Trots att det mesta som kommer stå på den listan är sådant som vanliga människor gör trots att de har ett heltidsjobb.

Jag tror väl att jag kanske kommer kunna lura mig själv i några dagar.

//Hard work

2 kommentarer:

eddy sa...

hallå fröken. jag tycker nästan man har mer att göra nu när man är arbetslös... det är som om man får dåligt samvete för att man inte har något jobb och sedan ilar man omkring här hemma som en skållad råtta. sjukt stressigt faktiskt=) måste nog tagga ner lite granna. kram på dig. men du, vad hände med intersport då??

Åsa sa...

Jo, jag jobbar ju där, men eftersom det bara är extra och att jag aldrig vet hur mycket jag kommer få jobba så anser jag mig själv vara arbetslös.