onsdag 5 januari 2011

Back home

Som tur är så var tåget bara en halvtimme försenat. Dock sov jag inge vidare när jag väl kom på tåget, men det är ju inget ovanligt. Fryser ju jämt på de där sablans nattågen. vaknar titt som tätt. Blir en tidig kväll ikväll.

Men nu är man i alla fall hemma och då sätter det igång på riktigt. Har hunnit vara på anställningsintervju, pluggat med Janne, fått veta att jag inte fick jobbet jag var på intervju för, lagat blåbärsgröt och nu bloggar jag ju också. Alldeles förfärligt hur mycket man hinner med på en dag eller hur?

Har bestämt mig för att jag ska hinna läsa ett kapitel ur lingvistikboken också innan jag däckar. Måste ju tänka på att jag ska jobba hela helgen. Det är inte alltid lätt att kombinera jobb med plugg. Sånt är livet.

Högsta önskan just nu: ett jobb och att få gå och sova.

//Popcorn

Inga kommentarer: