fredag 28 januari 2011

Hör upp alla fånar

Alla fånar (nu är det ju så att det är tveksamt om någon som läser min blogg är en fåne, men...) som inte tror på global uppvärmning kan komma hit till Kittel nu och ställa sig utanför dörren och känna efter.
Det är januari, vi befinner oss i fjällen, det är plusgrader och snöblandat regn. Någon som ser problemet?
Herregud, man förväntar sig att man ska förfrysa näsan bara man tänker på att gå ut i fjällen i januari. Eller, det är ju inget man hoppas på, utan drömmen är ju att det ska vara minus fem och sol. Men det händer ju sällan den här tiden på året. Men va fasiken. Plusgrader är inte okej.
Dessutom blåser det som bara den. Så igår gjorde vi mest ingeting. Ingen skoteråkning när det är så dåligt väder.
Idag...ja, än så länge är det bara jag som är vaken så jag vet inte riktigt hur det blir idag, men igår när jag försökte få lite klarhet i det hela så sa alla: "det hörs ju om det blåser, så när man vaknar får man lyssna efter det och blåser det så..." Ja, inte så mycket klarhet, men det jag vet är i alla fall att det blåser och jag tvivlar på att det är någon idé att väcka nån.

Men kanske att jag ska ta och äta frukost här i min ensamhet.

//Vi drar till fjällen

Inga kommentarer: