måndag 22 februari 2010

Seg start

Oj vilken seg start på veckan det här blev. Är hemma nu och försöker komma in i vardagen igen efter en underbar vecka i Kittel.
Det var verkligen härligt att vara i Kittel i år. SÅ härligt gäng att vara där med och så mysiga saker vi hittade på. Offpisten var inte lika bra som förra året eftersom det inte snöat lika mycket, men jag är ju ingen riktig offpisttjej heller så jag klagar inte så mycket. Jag gillar ju offpisten i Alperna där man kan åka stora vida svängar i orört puder. I sverige är det offpist där man får akta sig för träd. Jag är lite för skraj för sådana saker.
Men backarna var mycket bättre i år än förra året. Särskilt i fredags och lördags var det helt underbart före i backarna. Blev lite isigt och knöligt på slutet av dagarna, men det gjorde inte så mycket. Kylan (mellan 15 och 25 minus alla dagar) får man helt enkelt stå ut med om man ska åka skidor i svenska fjällen. I alla fall känns det så nu...
Jag har åkt mycket med Lania, Annika och Pär. Har hållit lite skidskola med dem eftersom jag inte hade lust att åka med hetspatrullen (de andra hade så himla bråttom hela tiden). Jag trivdes riktigt bra och hade otroligt roligt.

Det finns bara ett dammkorn i champagneglaset som gjorde att jag kände mig som en väldigt dålig människa. Men jag försöker peta bort det och njuta av bubblet som faktiskt större delen av resan bestod av. Bland annat kan jag verkligen rekommendera att kolla på längdskidåkning med Annika. Underbart roligt!

Nu ska jag göra lite grammatik, sen ska jag på stan en sväng.

//Och öka takten

Inga kommentarer: