onsdag 24 februari 2010

Ett enda långt pip

Det är vad som skulle hörts i mitt huvud om replikerna där inne hade censurerats för att kunna visas i amerikans tv. Trodde ni C-arbetssagan var slut? Ha! Neddu, det kan du ju glömma. Fick svaret från examinatorn idag. Några rätt så jobbiga kompletteringar som måste göras. Det jobbigaste var väl att jag måste hitta lite nya källor. Vill inte hålla på med skiten igen! Dagen har inte blivit bättre av 25 minusgrader (fast en klasskompis hade haft 38 minus hemma, så jag ska väl inte klaga), ett busskort som inte fungerade, en lektion i att skriva en vetenskaplig text (vilket kändes som ett upprepning av vad jag fått veta tidigare, fast å andra sidan behöver jag ju veta mer sånt tydligen) och en grammatiklektion där jag fattade lika lite som vanligt.


Fick ett till mail från examinatorn lite senare på dagen. Hon var så vänlig och pedagogisk att hon meddelade att hon kunnat godkänna hela 31 arbeten men att 11 tyvärr inte kunde godkännas. Tack! skönt att få veta att jag är en av minoriteten. Att de flesta klarat det jag inte klarade är ju något som verkligen skiner upp min dag. Så gör en riktig pedagog! Se till att de som inte klarar sig får känna att de är värdelösa.

Enda ljuspunkten är att mina nya tights (japp, jag har införskaffat mig ett par till) hade kommit till min brevlåda. Det roliga med det är att jag fick mail från Nelly 14.24 där de sa att de precis skickat iväg mitt paket. Posten är snabb ibland!

//Always look on the bright side of life

6 kommentarer:

Paulina sa...

Om du vill ha metodikkällor så har jag några på lager... Vill du att jag skickar min uppsats? Jag lovar dej att när du blir godkänd så kommer du vara såååå lycklig... Kram

Åsa sa...

Ja, det får du väldigt gärna göra. Kan bli aningen lättare.

Paulina sa...

Finns på asalindvall@gmail.com nu :)

Mamma sa...

S k i t också det får man väl säga.
Får väl lägga ilske energin på att nu djävlar.
Kram

Åsa sa...

Tack Lina!

jlindbergh sa...

Här är en fantastisk låt som passar in ibland:
http://open.spotify.com/track/0Y1XFH2uVSffK9xE7HIELB
Versen är på tyska, men refrängen är iaf på engelska!